Salvatge i bilingüe

Foto de  Colbert

Una cosa, -petita i melindrosa-, es va fent forta molt poquet a poquet. Quant et torbes ja la tens a sobre.

(Jo voldria prendre amb tu un cafè)

De països n'hi ha tants com a persones. En un de sol, i a la mateixa hora; una allau, -de pena-, trenca a un home. I al costat, modistes desfan vores, tot cantant un virolai ateu.

Cara en fora, els pams els volen nets, la merda sota catifes voladores...

Per la vida i l'amor que la conforta, només cal saber que som engrunes, del pastís més bell que fa la gent. Hem d'estar per sobre la cultura, la costura i allò que ens fa i desfar. Ni trencar L'arrel ni fer-la fòssil:. Ser esser humà amb tot el que comporta. La doctrina de viure cada hora, com si sempre fos la última volada. Tot això ja ho deia, amb molt talent, el Papasseït de Reus, el fill de la gitana. I abans d'ell uns càtars molt simpàtics que treien la pols de Santes Creus

(Jo voldria prendre amb tu un cafè)

El que mata no defensa un poble, el que el defensa va a buscar bolets; i els reparteix amb els veïns de casa. Tu duràs vi, un altre una escafandre i el més sexy uns pantalons estrets. Generositat es compartir la vida; alegries, misèries i trofeus. Fem grups de gent, de natural amables, ben poca-soltes per no morir ensucrats ni molt salts de qui la diu més grossa. Un mocador les penes les envolta. Sobre el coll farem bullir la sang. Fem grups salvatges que mai son poca cosa i es van fent forts molt poquet a poquet.


(Aprofitant la llibertat prosaica Ara que dius? Què em convides a casa? Valen, ja vinc. No obris gas encara.. Em meravellen els cinc minuts abans.)



Y la traducción loca:



Una cosita, chiquita cuál guisante, va creciendo muy poquito a poco. A la que te despistas la tienes en tu coco.

(¿Cuando me invitas a tomar café?)

Paises, hay tantos como personas. En el mismo, a la misma hora, un hombre grita piedad y cae al suelo, mientras al lado, modistas laboriosas, van cantando un padrenuestreo ateo.

De cara afuera las calles aseadas, la mierda hincha alfombras muy pomposas. Si se tropiezan, les morderán los pies...

Para la vida y el amor que la conforta, basta saber que somos poco más que migas, de un pan muy grande donde cabemos todos. Y el que no quepa ya sabrá porqué.

Hemos de estar por encima de culturas, costuras y todo lo que nos hace ser y deshacer. Ni romper la raíz ni hacerla fósil. La doctrina de vivir la cosa, como si cada momento fuera el último. El poeta Papasseït lo escribió con más soltura, uno de Reus, hijo de una gitana, que pregonó la eterna primavera, sin mezquindad; prácticas de un gran edén.

(¿Cuando me invitas a tomar café?

El que mata no defiensa a su pueblo, el que lo defiensa va al bosque a por setas y las comparte con los son de menester. Uno trae vino, el otro una escafandra y el más sexy un poema de Bretch.

Hagámos grupos de gente bien amable, pero atronantes, el azúcar tó lo pringa y no nos gusta ni tan cursi ni tan soez...

Las penas las envuelve el viento. Sobre tu hombro he de llorar un rato. No pasa nada, si yo tengo la gasa, es porqué otro día ha de ser al revés. Hagamos grupos salvajes y muy locos. Juntáte con quién te quiere bien.

Al principio chiquitos cuál guisantes que irán creciendo al ritmo de la vida. Poquito a poco, cómo ha de ser.



(Y aprovechando la libertad prosaica ¿Ahora que dices? ¿Me invitas a tu casa y ya has hervido el agua para el café? Ya voy, ya voy pero detén el paso. Me maravillan tanto los cinco minutos de antes, como los miles que han de llegar después.)

2 comentarios:

Txema Anguera dijo...

...meravellosa criatura.

Anónimo dijo...

ni romper la raíz ni hacerla fósil. estàs sembrada, marta. em fas sentir millor. i sóc la torres, que nomès com anónima trobo la forma de comentar-te