Homenatge a Ia Clua (bilingüe)



Hi havia un mon de cançons i discos rodons i uns homes que abans de signar un contracte només deien la paraula collonut i després d'enregistrar el disc només deien la paraula no. Aquest mon, de gent maca i gent tauleta de nit i gent ni carn ni peix i gent bacallà. (¿Jo masclista? No em facis riure, però si fos dona m'emprenyería amb mi)
Hi va haver un mon del disc d'Ia i Batiste en directe i del disc Esfera Malheur, d'anar amunt i avall i escoltar cançons en aquell estudi del Passeig de la Gràcia i venga riure, menys quant la música sonava i tots callàvem, cadascú amb les seves emocions i “El último en entrar que deje la puerta abierta que aquí hay mucho humo, coño. Y se joden las máquinas.”
Un mon en que Colòmbia era a prop, quant l'Ia ens explicava els seus viatges amb els ulls brillants i a vegades li agafava l'humana “mariconada que em va parir i mira si en sóc de burro que et vull preguntar quines cançons t'agraden més, si les meves o les del meu marit ros, aquest guapo que sempre afina però jo sóc mes alt”.
Hi ha un mon on tots els homes es diuen Manolo i les dones que ho volen també, i “no se perquè no li hem dit Manolo al disc que és un nom més familiar que Esfera Malheur que sona una mica a mala estrugança intel•lectual, no et sembla? Encara que com a tu t'agrada el L'ou Rit lis li hauries dit Manoletion.”
Hi va haver un mon de gats amb chichoneres que va donar pas a un mon de cascos de motos amb forma de chupa-chups que els àngels llepen.
Un mon de carai com sona això i l'amistat fa via per la gran via, camí de França, com el rossinyol: “¿vols dir que no s'ha perdut aquest pájaro, tants anys per arribar, pobre animal?”
Hi ha un mon de bon dia lluna i un mon de sigues qui vulguis ser on la nit s'allargava com les ratlles d'un pentagrama i tot era cançó que no ha marxat ni marxarà mai, ans ens enterri a tots plegats, per què el moment del misteri de l'alegria compartida ni la mort la mata encara que sembli que si i mira que ho sembla, òndia, aquests dies, de la primera tardor sense el Clua sempre somrient, apunt de dir-la ben grossa i “el dia que caiguin tots els renecs que he dit a terra hauran de tornar a asfaltar Barcelona”. El dia que caigui tot el que he estimat, el dia que caigui tot el que he composat...
El dia que caigui i el dia que voli.



Hubo un mundo de canciones y discos redondos y unos hombres que antes de firmar contrato solo decían la palabra “cojonudo” y cuando lo habían firmado nada mas podian pronunciar la palabra “no”.
Este mundo, de gente guay y gente mesita de noche y gente ni carne ni pescado y gente bacalao (¿Machista yo? No, mujer, que no, aunque si fuera mujer, es posible que me cabreara conmigo)
Hubo un mundo del disco “Ia i Batiste en directo” y del disco “Esfera Malheur”, de ir para arriba y para abajo y escuchar canciones en el estudio del Paseo y de la Gracia y venga reír, menos cuando la música sonaba y enmudecíamos, cada uno aguantando sus emociones y el último que no cierre la puerta, coño, que aquí, con tanto humo no se puede respirar y encima se joden las máquinas.
Un mundo en que Colombia estaba un poco más cerca y el Ia nos contaba sus viajes con brillo en los ojos y a veces le daba “la humana mariconada y mira si soy imbécil que te voy a preguntar si te gustan más mis canciones que las de este tipo que dicen que es mi novio, el rubio guapo que siempre afina, aunque yo soy más alto..”.
Hay un mundo donde todos los hombres se llaman Manolo y las mujeres que quieran, también y “¿Por qué no le habremos puesto Manolo al disco que es un nombre más cercano y familiar que Esfera Malheur que suena un poco a gafe intelectual, no te parece? Aunque a ti, como te gusta el Lou Reed le hubieras llamado Manolotion.”
Hubo un mundo de gatos que llevaban chichoneras que dio pasó a otro de cascos de motos cómo chupa chups que los ángeles lamen.
Un mundo de caray como suena esto y la amistad haciendo vía por la Gran Vía, camino de Francia como el Rossinyol y “¿No te parece que el pobre pájaro se habrá perdido, tantos años viajando y todavía no ha llegado?”
Hay un mundo de buenos días luna y un mundo de seas quien quieras ser donde la noche se alargaba como las rayas de un pentagrama y todo era canción que no se ha ido ni se irá aunque nos entierren a todos, porque el momento del misterio de la alegría compartida ni la muerte la mata, aunque a veces lo parece, como estos días, los primeros de un otoño sin el Clua siempre sonriendo, apunto para decirla bien grande y rotunda y “el día que caigan al suelo todas las palabras soeces que he dicho habrán de volver asfaltar Barcelona. El día que caiga todo lo que he querido, el día que caiga todo lo que he compuesto.
El día que caiga y el día que vuele”.






No hay comentarios: