Una cançó per la Júlia

















Anem assolint unes formes d`anar per la terra

Pel cel les catifes dels somnis que fem
Arrien espurnes de llum que ens empara
No cega la lluita, el que cega es el jeure
I anar-hi passant.
Això es el que deia la iaia Maria que
Anava cantant sou gats de masia.
Mes feréstecs que amables
Però encenia un misto i ens feia el dinar.
Per sobre la gespa un cargol fa migdiada
La rima fa grima si no es manifesta
No em diguis que no, diguem que ho volies
Per sobre l`orgull jo hi corro amb  la Vespa.
I vindrà algun boig que digui, algun dia
Tots serem germans, que vols que t’hi digui
D’aquell Jesucrist que de nena em gronxava
jo en faig una bola de fang  que espetega
contra la consciencia.
I corrent els gats
molt contents s’allunyen
buscant el recer de la iaia Maria
on sempre es infància,
la única pàtria,
i l`únic pais on dos tovallons
fan una flassada
Seguint la sagnada de donar-te a néixer
He arribat al blau on tot es posible
Si feies rotllana
En aquells capvespres.
Els trossos de pa per un gos molt negre
I la llibertat
Un niu de formigues
Que em corren pel pit
Al veure que creixes,
Com un roure antic
Amb roba de seda
Talment un xiulet
Que salva i convoca
Als gats de masia de la iaia Maria
Sota el magisteri
De la rosa viva
Del cant que no para
Ai, quina nostàlgia.
Passat i futur
però sempre en el altre,
en el que fa tres,
en el que som ara.





No hay comentarios: